Fastän Bossen var en karlakarl så blev Rimset lite småkär...



 

För någon vecka sedan träffade Rimset "Bossen" när vi var i skogen, Bossen är en liten Bichon Frise´ hane som gjorde skäl för sitt namn. Bossen spände sig, gick runt Rimset och markerade, han var kung i skogen, enligt honom själv iaf. För de som inte vet hur denna ras ser ut, så tänk på en såndär vit golvmopp, inte särsklilt stora alls. Rimset som ser ut som ett rådjur eller en älgkalv om vi nu ska använda liknelser var förtjust över vad man kan hitta i skog och mark (vi är oftast ensamma i den skogen). Fastän Bossen var en karlakarl så blev Rimset lite småkär (dom är jhu väldigt söta de där små vita jyckarna trota allt). Det var dock inget tal om bögerier förklarade Bossen tydligt.

Bossens matte skrek hysteriskt på honom, vilket inte berörde Bossen nämnvärt, men när han var klar med sina markeringar och dyl knatade han åt hennes håll, Rimset knatade efter och då blev Bossen förbannad och morrade å skällde, matte i fråga tryckte ner Bossen mot marken som då naturligtvis blev URSINNIG, "ingen drämmer ner mig på marken, vad är det för sätt"? Vem kan klandra honom? Inte jag! man drämmer helt enkelt inte ner hundar på marken och i synnerhet inte sådana hundar som Bossen, inte sådana hundar som Rimset heller för den delen (osäker hanhund) Punkt! 

Jag bad snällt matten att släppa Bossen, eller gav det som förslag och förklarade att vi kan istället ge hanarna en korvbit var, eller denna dag hade jag stekt lever med mig, så jag tog upp två saftiga bitar, Rimset fick sin bit på den högra sidan och Bossen på den vänstra, jag gick lungt iväg med Rimset medan han fick några leverbitar till och Bossen satt fortfarande och gnagde på sin, helt obekymrad och glad över sin jackpott. Varför slita och ryta i hundarna för, det känns bara tråkigt och onödigt. 

Kram / A


Kommentarer
Postat av: Veronica

Så imponerad, att du hittar sätt att sprida ditt sätt med hundarna... :)

2010-10-01 @ 10:50:57

Dela gärna din åsikt eller lämna ett tassavtryck, alla kommentarer kommer besvaras här på bloggen!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0