Trevligt när vinthundsfolk träffas och priisar grupp 10 upp till skyarna...

I helg hade vi finbesök från Falkenberg, Nina och Pepita. Rimset fick busa med vinthund för första gången i sitt liv, vilket gjorde honom lycklig (springlekar), visserligen blev hans frierier lite väl trägna när dom sprungit ett tag så kopplet åkte på. Rimset fick även träffa Malins nya Setter Hellen (stavning), många feminina tikar, en MYCKET lycklig Podenco. 

Elvira har träffat en Borzoitik som hon tydligen träffat tidigare, ofta dyker folk upp, antingen med hundar eller utan som tydligen känner oss, jag och mitt minne, minns inte hälften av alla människor och fä man träffar, "Vad stoor hon blivit, hur gammal är hon nu, bla bla bla"  men det är trvligt, vi pratade med Borzoikvinnan ett tag och jag passade på att fråga om rasen, då jag/vi funderar på en vinthundsras. Kvinnan hade haft Greyhound och Afghan tidigare men hade nu fastnat för Borzoi, vi är inne på Galgo, men är alltid trevligt att höra vad folk tycker om sina raser och hur de är.

Nina som varit kennelflicka på Khalils kennel snöade in på det och sen hamnade vi på utställning och att dom varit på topp länge och lure coursing... osv.... trevligt när vinthundsfolk träffas och priisar grupp 10 upp till skyarna. =) jag är en av dem som faktist räknar Ibizan till en vinthund även om man märker en viss stövarmentalitet (Ja! Vi har haft stövare åxå) 

Igår åkte Nina hem, efter att jag släppt av henne och Pepita (som jag var nära att smuggla tebax till min lya igen) så åkte vi ut till skogen med hundarna, jag är alltid ute efter nya ställen att släppa hundarna på och efter en slingrig skogsväg kom jag fram till en urmysig sjö, utan diverse hus eller stugor i närheten. Solen sken, guldig vass svajjade i vattnet som fått ett istäcke närmast land. Ett bra område att träna jakt på, ett bra område att låta hundarna springa av sig på. Hoppas på att vägen är uppplogad/skoterspår till vintern, då blir det många dragturer där...

 
Nina med Whippettiken Pepita och Elvira, en promenad en vårdag i hösten...

 
Vackra Pepita på skogsäventyr med Podencon

 
Elvira i hundrastgården, bus med jaktlabbetik och Foxterrier

 
Pepita i Gävleskog

 
Rimset the Podenco och Nina spanar
 

 
Om man ställer sig HÄÄR då kan man få smaka på mattes frukost, om och om igen...

 
Elvira kurar ihop sig på soffan efter frukosten...

///A


Kommentarer

Dela gärna din åsikt eller lämna ett tassavtryck, alla kommentarer kommer besvaras här på bloggen!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0