Nu börjas det, och jag har saknat slitgörat!

.... Elvira har börjat fälla, jag har börjat borsta, kamma, borsta, karda, borsta, kamma, borsta.... osv.... 

Det var ett tag sen sist man hade en fällande huskie som innebär att man träget får sätta upp pälsvård i det dagliga schemat, det var ett tag sen man hade munnen full med päls och för att inte tala om ilusionen man kan skapa, att få vinter mitt i sommarn, med all det vita dunet som yr och bildar högar... jag har saknat det!

Elvira med munnen full av päls, lägga sig på rygg ett tag, snurra runt, bli less, smaka på kardan, sucka, sprattla, lite mer päls i munnen, mmmm, njuta, klia mig lite till, just där, sköööönt.... Trött, dricka vatten och nu ger vi oss för idag! 

Vi har haft ett dödsfall i familjen, råttan "Ginza" har lämnat oss hastigt som det brukar var med gnagare. Nu är det bara två råttor kvar, "Bella-Donna" och "Dumbo". Efter dom blir det inga fler, hur intressanta djur det än må vara och hur roligt det än är att lära känna dessa kloka varelser så känner jag att jag inte har tid med dem, vill inte ha ngn slags råttuppfödning, så känns som om man får sätta punkt för råtteriet, så har jag iof sagt varenda gång =P



 

 

Nu är bilderna inte de ultimata för detta, men roligta att se hur mycket hon växt trots allt =)

 Av min Far, som fått träffa henne förra helgen fick hon genast smeknamnet "Vargen" och han sa att "det där är en klok hund, det ser jag direkt", ja han framför alltid sina åsikter vare sig dom är bra eller dåliga, snälla eller kan såra... men hon fick ett plus - poäng iaf "vargen"!

Snart kommer ett mer ingående inlägg om Fyras viltspårsprov....  håll till godo!


/// A


Kommentarer

Dela gärna din åsikt eller lämna ett tassavtryck, alla kommentarer kommer besvaras här på bloggen!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0