Ta nya beslut från det nya ljuset som du ser saken ifrån. Ta beslut från hur det är, inte hur du tror det kommer bli eller hur det engång var.

Enligt fysikens lagar kan ingenting försvinna, bara omvandlas, värme är den slutliga omvandlingen. Men då undrar jag lite försynt och en smula häpen vart mitt långa inlägg som jag flitigt knåpade ihop igår finns, vad har den omvandlats till? Kanske till vrede hos en bloggande hundidiot (läs: mig själv alltså), men jag beslutar mig för att inte tänka mer på det.

Om något går fel, antingen inom hundträningen, avelsplanerna, senaste kullen, tävlingarna, senaste utställningen osv.... vad ska man göra då? Skylla på vädret, löptikar, domaren etc. Eller omvandla felsteget, misstaget till det yttersta bästa som bara går! Det är viktigt att komma ihåg att man inte är felsteget, man är inte det dåliga resultatet på tävlingen, eller den misslyckade kombinationen av föräldradjur. Tänker man så orkar man inte tillslut. Misstagen finns där för att lära oss. Lär av det och kom över det. ta nya beslut från det nya ljuset som du ser saken ifrån. Ta beslut från hur det är, inte hur du tror det kommer bli eller hur det engång var.

Kan man bli framgångsrik med det tänket, eller måste ilska, avundsjuka och vrede finnas där som en slags drivkraft? Absolut inte, och framgång går inte att mätas genom att se på andra, det blir isåfall bara en jobbig bromskloss. Ingen annans liv har med din framgång att göra. Ingen annans framgång kan sättas in i statistik för att mäta din egen framgång, lycka eller harmoni. svårt, jag vet!

Nu drar vi till Kalix.... jag och en å annan huskie ;P

HÅLL TILL GODO! BLOGGEN BEARBETAS!!!!! DESIGNEN GÖRS OM ;)

/// Anna




Kommentarer

Dela gärna din åsikt eller lämna ett tassavtryck, alla kommentarer kommer besvaras här på bloggen!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0