Att ha den allra senaste forskningen i bagaget anser jag vara en plikt för varenda instruktör.

Ute är det grått, vått och fuktigt, ingen vill vara ute utom Elvira som gärna lägger sig på bron och lyssnar avslappnande på vinden och duggregnet! Inomhus lyssnar vi på radio och i huvudet sitter jag och planerar för avresan, vi lämnar Morjärv efter ca 3 månader och flyttar tillbaks till Gävle nångång de närmaste dagarna. Antagligen vill jag komma iväg så fort som möjligt, inte för att jag vill bort härifrån och inte för att jag saknar Gävle destomer, men känner jag mig själv kommer avresan gnaga i mig och skapa en stress som gör att jag varken kan fokusera eller vara kreativ, så lika bra att få det bortgjort. 

Höstens utställningar och kurser ska kollas upp, fast det här med kurser gör mig matt, att hitta en kurs som upprätthåller mina förväntningar och är värd pengarna verkar minst sagt vara omöjligt, varken i Kiruna eller Gävle har jag då lyckats. För det första tycker jag att jag oftast är mer påläst än själva kursinstruktörerna, kan iof handla om olika tankesätt och metoder.  Men att ha den allra senaste forskningen i bagaget anser jag vara en plikt för varenda instruktör, tyvärr verkar många instruktörer ligga på latsidan när det gäller detta, och det medför att jag får sitta och irritera mig när felaktig information gladeligen lärs ut till nickande kursdeltagare som betalar tusenlappar för att lyssna till ngn som dom faktiskt satt hela sin tilltro till.  

Jag förbannar mig över att det inte finns några Canisinstruktörer i Gävle, och känner faktiskt att jag vill flytta till någon ort där canis har personal , hört rykten om att Kiruna snart har en färdig Canisutbildad instruktör :D ! Nåväl, behöver inte vara canis, men åtminstone ngn som har mitt och Elviras tankesätt ;) Eller så får jag bli instruktör själv å känna på gnälliga deltagare, nääeeee, skulle inte palla trycket, ev. privat ”sittningar”, min visdom borde jhu andra få ta del av tycker jag! (märk av ironin)! 


 

Ha det så bra /// Anna


Kommentarer
Postat av: Anna

Åh så fin huvudbild! Jag lånar den till min sida, går det bra? Jag förstår det där med letandet efter en bra kurs!

2010-08-12 @ 20:57:20
URL: http://www.chiliways.se

Dela gärna din åsikt eller lämna ett tassavtryck, alla kommentarer kommer besvaras här på bloggen!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0