hund i Kyrkogård ...

Det är nästan sommarvärme, näästan, jag har fortfarande mössa och vinterjacka tidigt på mornarna ( 05:00 eller tidigare) på hundrastningen, men Elvira tycker att det är rekordvärme och jag tycker det är otroligt synd att tjänsten jag sökte på Kebnekaise gick till en annan ( som vanligt ), för tänk vad Elvira hade trivts att tillbringa sommaren där=)!

Om jag inte får ngn sökt tjänst i Gävle eller Kiruna kommer jag att satsa på konsten i sommar, jag och djuren drar till Morjärv och där ska jag bara måla, måla, måla och träna hund ute på landet!

Träningspass X 5

Jag och Elvira har nyss haft en träningsstund, klossen --> hon klarade de högre kriterierna och är superduktig, Lådan --> Idag satte hon i en baktass ;) (målet är att alla ben är inne i lådan) , Kloklippning --> Vi klippte klorna på en tass, det gick bra, STÅ --> Här har vi börjat med omvänt lockande, kvalitetssäkring av beteende, hon ska kunna stå stadigt med alla tassarna på marken trots att jag lockar med en godis, klarar hon det räcker jag fram godisen, klarar hon det inte tar jag bort den å då börjar vi bara om. På stå har vi Fri signal som  nämnt tidigare, så det blev en bonusträning =) 

Idag är andra valpträningstillfället, vi ska ta med en låda enligt anvisningarna, undra vad Anna ska hitta på =) Anar vad det handlar om =D !! Får väll återkomma och berätta imorgon eller ikväll =P

Kyrkogården och Miljöträning

Elvira har besökt Skogskyrkogården i sthlm, jag och Sanna åkte dit för att besöka Dittes grav, så det blev en liten miljöträning för Elvira samtidigt, jag vet att man inte får ta in hundar på kyrkogårdar (inte för att det stod ngn förbjudsskylt) men vi kom dit så sent att inte en kotte  syntes till.





Fodax och miljöträning
Igår kom leveransen av Fodax, vi hämtade maten i Gävle bro där lastbilen anländer, Elvira var med som träning och trots massa folk, höga ljud och rampen som åkte ner (rampen, säger man så) människor som bar sina kartonger och påsar så lade hon sig lungt ner och tog det hela med ro, som om hon varit med om det tusentals gånger ;) Men när hon tillslut kände doften av färskfodret och insåg att mannen som gick förbi henne gång på gång bar på delikatesser så ville hon prompt in i hans bil där maten fanns, fick man inte det kanske man kunde yla lite smått =)

Elvira knallade upp på rampen (flaket) och undersökte, inte alls rädd och när hon insåg att även vi började lasta in detta i vår bil "hjälpte" hon såklart till att bära ;) Igår fick hon provsmaka maten, det dög!

Vi har även miljötränat på Lantmännen, det gick som förväntat bra =) 
 

Hemsidan
Kan jag fortfartande inte jobba med, inte heller designa denna blogg, jättetråkigt, men har inte fått hem programmen än, det tjorvar som vanligt =( 


Ha det bra i solen /// Anna och hundarna

 


Kommentarer

Dela gärna din åsikt eller lämna ett tassavtryck, alla kommentarer kommer besvaras här på bloggen!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0