blogg


Först och främst, bytte vi tebax till blogg.se om ngn är förvirrad, då vi inte var överens om vilken blogg som var bäst =P mindre problem.... men ändå, löst nu!

För det andra har Tuva tävlat i lydnadsklass 2........................
 och känner inte för att tävla med henne nåmer då folk för det första kollar snett på henne då hon har tappat all päls.... å bara för att hon inte var så jätte G på tävlingen så gnällde dom på hennes ålder " så gamla hundar ska bara sitta å se på " ... Tuva ÄLSKAR att träna, och många kan berätta hur hon på nytt blir som en tvååring på planen... eller i jaktträningen. För att Tuva inte skulle bli för het, valde jag medvetet att inte ge henne motivation som jag brukar..... 

Visst är hon till åren kommen, 11år, men pigg som få... senast idag var vi å tränade både jakt och lydnad,,.., grrr.. önskade dom kunde se henne då!

Hur som hellst kom hon tvåa, lillpigan ;) och vi gjorde nog den sämsta insatsen någonsin i tävlingssamanghang jag och fröken Tuva, vilket INTE berodde på ngn ålder!!!!   

Sedan har en otrolig sorlig sak hänt som jag inte får nämna mer om... men det kommer skaka hundsverige och gör mig både rädd och bitter =( 


Lilla Cornishen stormtrivs och har blivit bundis med alla möjliga djur här i lyan =)  Vi har badat henne, och klippt klor å dyl, hon har underbar mentalitet och är mycket lätthanterlig! 


Keron har underbar pälskvalite och kommer ställas till sommaren... spännande ;)  Rimset ska anmälas till viltspår som vanligt...... ( jag missar alltid att anmäla, suck )  

Vi har även bytt foder till FODAX,  (färskt frysfoder) det sägs vara ett mycket bra val och finns mycket att välja mellan. Gå in på deras hemsida....  FODAX

Fodax kör ut sitt foder.... vi hämtar vårt från Gävle bro, bland andra galna rovdjur (människor som ska vara först),, det är MYCKET MYCKET prisvärt och har bra råvaror,, kör även till Kiruna, så jag tipsar Kirunabor att testa, blir billigare jhu mer man beställer, så ett tips är även att gå ihop flera ;) 

Det var lite smått å gått....... vi synes!






 

 

 

 

 

 
 

 

 
läggande under gång


 
belöningsbus 

 






 


Kommentarer

Dela gärna din åsikt eller lämna ett tassavtryck, alla kommentarer kommer besvaras här på bloggen!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0