Retrieverstyle

Jag tänkte skriva några rader angående gårdagens träning....

Samling untanför mig klockan fyra, jag var såklart sen och dom fick stå och vänta.............

Tillslut hade jag fått på mig kläderna, fjällrävenbyxor och jaktstövlar mm,,, Bitte tyckte jag såg ut som en lapp

Bitte:  och Anna, hon ser ut som en äkta, ja vad heter det nu... hm....  

Jag:   RETRIEVERMÄNNISKA =D

Bitte:  Lapp som har sina renar...

Jag:  tänker "där åkte min påtänkta retrieverstyle" !


Hur som hellst, så var vi FEM Snapphaner med ägare, En STOOR Grandishane, tre Irländska Settrar, en Podenco Ibicenco och så lilla Curlytiken Tuva som fick vara med bara liite som störningsobjekt med husse ;) "lilla fröken Tuva med känsla för FROLLIC!"!   Träningen började med att bara få hanarna att slappna av i närheten av varandra, detta mest i form av lugnande signaler från ägarna...... mitt mål med Rimset var att få honom att förstå att han får finna sig i läget och känna mer tillit till mig! Vi tränade i nästan två timmar, så småningom blev det sicksack övningar, mötesträning osv....

Det jag tycktes se med Rimset var att: när inte det hjälpte att skälla på hundarna, varken dom eller han fick viljan igenom med diverse skall... så började Rimset mer och mer använda sig av lugnande signaler.. I slutet när Bittes Boysen stod och tittade på honom och nosade på han vände Rimset bort ansiktet, blinkade med ögonen åsåvidare....  jag berömde Rimset och han förstod att han var på rätt väg =)  sedan började han pipa efter Boysen, tror han blev käääär =)

Snart kommer kissen ;)


Far
     

mor
   

Kissemissen


 

Kommentarer
Postat av: Veronica

Va duktiga ni är som tränar ihop å allt!! Keron hade verkligen behövt det där,,...men suck, när vi har gemensamma träningar så har min hjärna redan ställt in sig på att åka ut i skogen....Vi går omkring där, vi tre...har det bra och lyckas suuuperbra med allt vi tränar...haha, såklart...ingen störning juh! :/

2009-03-04 @ 10:46:52
Postat av: Anna

Du kan vara med när du kommer hit... med kået å fiamia

2009-03-04 @ 12:19:52
URL: http://www.camabaros.com

Dela gärna din åsikt eller lämna ett tassavtryck, alla kommentarer kommer besvaras här på bloggen!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0