Blåval och podencokärlek...

Gävleflocken är åter hemma, resan med tåg ner var naturligtvis dryg och eländig, vad kunde man vänta sig? Pågrund av sjukdom hela julen blev det inget drag som var den stora planen och drivkraften för att resa upp till norr, visserligen fick hundarna springa efter skotern, det var uppskattat såklart =)

Just nu har vi en Podencotik på besök här i lyan, då vår Podencohane ska användas till henne i avel. Hon stannar några dagar och Rimset är naturligtvis käääär, kär och trägen!!!  Ett Podencoliv som heter duga här just nu, men det är bara roligt ;)

I kiruna döptes även Rickards systersson "Vincent" , han döptes i jukkasjärvi ishotell (kyrka), det var vackert, efter dopet serverades "Blåval" , där går dock min gräns över vad jag stoppar i mig, jag accepterar dem som äter Blåval men själv tycker jag att vi människor ska lämna dessa "havets jättar" ifred och ge tusan i all valjakt, som dessutom är otroligt plågsamt för det stackars djuret.  Att Norge tillåts jaga val gör mig FÖRBANNAD rent ut sagt.

Däremot serverades även en god älggryta, som jag tycker är helt okej, älg och ren är nog de djur som jag stoppar i mig med minst dåligt samvete vill jag påstå. 

Nu är vi hemma iaf.....

Kommentarer

Dela gärna din åsikt eller lämna ett tassavtryck, alla kommentarer kommer besvaras här på bloggen!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0