*Om du reser dit i vår*

I går var jag å körde skidor med curlisarna på älven, ganska isigt...men i perioder kunde jag skejjta på riktigt bra! Hade det varit bättre spår hade vi fortsatt hur länge som helst....vinden ven mot oss, härligt...då vet man att tillbakavägen blir lite lättare. Men när det började bli blåis gav vi upp och vände efter hundspannet som vi mött tidigare. Blev i alla fall 40minuter....vi åkte förbi pappas stuga som såg så fridfull ut :)

Keron fick börja dra ensam den första kvarten, sen kopplade jag på Fyra så de fick dra tillsammans för första gången. Satte inte fast dem i varandra (kort lina mellan deras halsband), mer frihet eftersom jag inte testat dra med båda...en enda tillsägning behövdes för att Fyra skulle förstå att det inte var "lek med Keron" det hela gick ut på. Sen sprang hon jättefint brevid honom, men hon drog inte. Hon behöver stärka sitt självförtroende i draget, ska dra med draghjälp av Keron eller motsvarande som är framför henne. superbra för mig att se att hon inte är så tuff och självsäker som hon ibland kan uppfattas som....inom sig är hon en liten, liten tjejd ;) Keron fick dra själv nästan hela biten...tyckte han hade bra fart när vi närmade oss bilen igen, galopperade på....men så fick vi draghjälp av en skoter och hans fart ökade hur mycket som helst! Då svichade även den lilla förbi i ett naffs...!

I dag fick jag å Keron testa på att köra med draghjälp på lompisspåret, 6,3km eller ngt sådant orkade vi med...vågade inte ta hela sträckan med tanke på min förskylning och Kerons matvägran i tre dagar (Fyras höglöp)...haha, bra ursäkter :P Men Keron trivdes riktigt bra, koncentrerade sig på att hänga med...i en kurva såg jag hur han tog sats för att köra om...haha, lilla gubben har höga tankar om sig själv :)  I slutet var det tufft att hänga med och pLöTsligT svängde Keron av till höger in på ett annat spår...Halloooo, HÄR ska vi Keron!! "Jaha, jaaaja...lika att ta en pisspaus dårå...när det ändå blev såhär..." Haha, typiskt en äkta aristokrat..skulle aldrig erkänna att han behövde en paus. Efter att han hämtat andan tog vi nya tasstag, full fart mot bilen...!

På kvällen gick jag med tikarna till kupolgaraget och där tränade jag med Fyra. Var två tjejjer som gick omkring där inne också, bra störning för Fyra...Körde dirrigeringar, ut-tecken, kontakt, "ta en i taget", transport, stadga...ja, ni vet allt sånt som man kan göra utan marker. Otroligt imponerad av Fyra i dag..inte en enda olydnad!!! Och superbra "tanke in till mig", ja..jag är sååå nöjjd! Beror säkert på att hon kände begränsningen i garaget....men trots tjejjerna så var hon fokuserad på mig...testade henne såklart lite extra, utnyttjade störningen.

Jag å Fyra behöver verkligen få lyckas i vår träning just nu....

Matrester var en annan störning som hon klarade bra! Lillin fick apportera två dummisar till mig när vi började gå därifrån....troooor ni HON klarade störningen av matrester...haha...neeee! Men vi gjorde om, gjorde rätt och svansade därifrån mycket nöjda -alla tre :)

Gamla bilder...

//Veronica


Keron i torpet.

 


Keron efter sin svåraste utmaning i viltspår, 24 timmar, utan blod och en decimeter snö på det!




Fyra, jaktträning i Abisko i våras.




Samma jaktträning, den viktiga och obligatoriska fikan.. :)




Azlan i Gävle.




Lillfrida i höstas, underbara dagar!




Lillin, i sommras på bruksplanen i Gävle...



Samma, lite agillity...




Tack för en så skön julledighet, tack för mörkret...som gör att vi ser stjärnorna lite tydligare ;)


Kommentarer

Dela gärna din åsikt eller lämna ett tassavtryck, alla kommentarer kommer besvaras här på bloggen!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0