Den lilla snö vi får...

 

Vi var ut igår, på isen med hundarna... såg även två älgar som ihärdigt iaktog oss bara några meter ifrån... naturligtvis dog kamerans batteri till min stora besvikelse, på vägen hem pratade jag om att investera i en ny kamera, till företagets räkning. Beakta mitt noga valda ordval "investera" , här köps inget i onödan, jag har en utförlig baktanke med alla köp och ser det mesta som en investering, kan man inte påstå sig ha investerat när man gjort ett inköp då låter jag bli att köpa, detta kanske handlar om att jag inte har pengar i överflöd men för det gillar jag tänket. Därför är allt som heter mode sååå ute för min del. gammla jeans fungerar lika bra, dessutom är det väll en ordentlig modemiss att INTE vara klimatsmart och tänka grönt....  

Dagens dragtur var behaglig trots uselt skoterspår och ganska trist utsikt jämfört med Kirunaturerna. Gävle har blivit vitt och jag sätter draget i fokus så länge snön ligger kvar. behöver ett nytt skidset verkligen och hittade en bra sida på nätet med förmånliga priser   ----> KIKA 

 

När vi kom hem från dragturen blev det lite inomhussök för hundarna, man kan säga att dom är trötta nu, det känns bra! Tidigare idag var vi även på biblioteket och lånade än det ena än det andra, man har det man gör säger jag bara.

 

jag är ute efter ett par begagnade skidor (skating) samt pjäxor åt Rickard, han väger just nu 98kg, men ska gå ner några kilon..... så om någon vet med sig.....................................  

 

Tuva är för gammal för att dra men hon springer bredvid och känns såååå pigg för att vara 11 år, dock fruktar jag den välkända snabba retrieverdöden....... fast bättre det än att gå och lida såklart.

 
Rimset släpps lös och ägnar sig åt diverse span

 
och springäventyr

 

 
Tuv / Mattebus

 

 
-----Fääääärdiiga-----
och full rulle


Nu väntar badet ... ha det ;) /// Anna



Kommentarer
Postat av: Anonym

Så fina bilder :) Haha, stackars Rikko...lägger ut hans vikt till allmän beskådning ;) Han får låna Keron ngn gång...då lovar jag att han blir fast!! Och Keron skulle njuta..få ta i lite....Du vet ju hur de är de där Curlisarna..ju svårare ju mer ger de :) "Lite colare atsmosfär"........

2009-02-10 @ 17:07:25

Dela gärna din åsikt eller lämna ett tassavtryck, alla kommentarer kommer besvaras här på bloggen!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0