Söndagsträning

I går tränade vi jakt med både Podencon och Curlien, Tuva är sååå duktig och tycker det är superroligt, linjetaget ch signalen är hon duktig på tycker jag, hon har dåligt självförtrende vad gäller söket, men gjorde ett bra jobb igår, blir det sök på ett större område blir hon lite orolig, och vill ha hjälp av mig. 

Rimset tog första dummien på söket men sket i den andra då han tyckte det var viktigare att studera ett träd som det med all säkerhet nyss hade varit en ekorre på.... bara att ta honom åt sidan direkt och låta honom avundsjukt se när Tuva fick arbeta och få massor av beröm för väl utfört jobb!
 
Sedan blev det rapportträning med Rimset, han börjar fatta grejjen... 

Har ännu inte fått mina program till den nya datorn,  när jag får dem kommer blandannat vår egen hemsida få hellt nytt utseende så småningom. 

ha det bra /// Anna  

Kommentarer
Postat av: Veronica

Lilla Tuu...minns när jag tränade jakt med henne, Keron och Lillfrida en gång här i Kiruna....hon var så duktig!! Saknar henne och resten av er :)

2009-02-02 @ 14:08:39

Dela gärna din åsikt eller lämna ett tassavtryck, alla kommentarer kommer besvaras här på bloggen!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0