Lockarna växer...

..Min totta ser ut som ett riktigt troll :)

Keron fick omotiverat linjetag (efter skoterspår, svårt..neee)...hade en pinne i handen en halv minut, la den på spåret och fortsatte gå..Keron fick int se den överhuvudtaget innan. Mest för att han ska få göra ngt...även Fyra tränas ju, att sitta på sitt plats trots att MOrbRoR Keron får jobba! När jag satte Keron i position, så kunde man tro att det just avlossats ett skott och att han sett en pippi falla...ÖVERmotiverad. Låt ALDRIG eran retriever arbeta i det tillståndet! (Keron är förbrukad och trots att pedagogiken är närvarande i tanken så blir det mest ett konstaterande att jag aldrig skulle tillåta Fyra arbeta om hon var så hehe...)  pinnen var kanske 40 meter bort och han for iväg som en kanon...ni veeeet ;)

Sen fick jag en positiv överraskning! Lade pinnen omotiverat igen.....den här gången skickade jag Fyra...Vi har inte alls tränat linjetag mkt efter spår och aldrig omotiverat (att träna efter spår är inte speciellt bra...dock ett lätt sätt att få ut längd och fart i hunden)...inte tränat mkt alls senaste tiden. Men när jag skickade henne så var hon heeelt på det klara vad handtecknet och situationen krävde av henne! Eftersom det var första gången omotiverat så hade jag satt pinnen nära, kanske 15 meter.....SKA ju lyckas! Men ingen visselpipa hade jag..och inte hade jag hunnit reagera heller....för ungerfär ett andetag efter att jag gett kommandot så var hon 40 meter från mig...Sååå härligt å se att hon har det i kroppen och hjärnan....vill träna i marker och terräng nu! Så otroligt synd att jag inte hade pinnen längre bort, men lärt mig ngt...Kallade in henne och stoppade på rätt ställe....Min totta!

Sluteximination på instruktörsutbildningen i morgon...wiii...

//Veronica









"Rutan" i Jokkmokk, Keron deltog i lydnadsklass 3...












Kommentarer
Postat av: Anonym

bra, bra....

2009-02-06 @ 13:44:12

Dela gärna din åsikt eller lämna ett tassavtryck, alla kommentarer kommer besvaras här på bloggen!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0