~Ett rådjur~


Visste ni att jag förutom tre hundar, en kanin och en lägenhet även är ägare till två bilar! Ja...visste man inte bättre skulle man kunna tro att jag var välbärgad...hoho... I och för sig är jag den rikaste i världen, med krulltottarna och Lillin i min värld ;)

Till saken...Nu är min Mitsubichi fotad och jag håller tummarna att den får åka ner till kusten, en på jobbet som kände någon som...ja, ni vet. Blir så känslomässigt fäst vid saker...den bilen har gett mig så många upplevelser...resan med syster och curlisarna (Keron & Tuva) till Sundsvall är nog en av de bästa..minns att vi en gång (ENDAST en gång) fick knuffa igång stackarn på någon parkering nere vid höga kusten..hehe. Min tanke senaste året (lånade fars bil rätt länge innan jag köpte Forden), har varit att den ska skrotas...Men, usch...hemska tanke...

Så jag har gladeligen betalat de få hundralappar den har kostat mig med lägsta försäkringen och någon parkeringsbot då och då. Och så har jag tittat på den varje gång jag gått till jobbet...varje gång jag gått hem från jobbet...varje gång jag kört förbi med Forden.......jag har då och då sopat bort snön från den....inte för att lura de som sätter böter...utan för dens skull..... Hmm...tror bestämmt att jag kommer sakna den....jo, så är det....

Alltid älskat att köra bil...åka ut med hundarna, åka en extra runda, filosofera, lyssna på musik...De sa att de gav den max några månader, på grund av växellådan....men den kämpade.....den var med mig ett år efter det!! Och den dagen den tog slut...så gav den det sista, så vi tog oss hem....Evligt tacksam för de stunder jag haft med den bilen....


Om de vill ge den en ny chans att få slingra sig fram efter ensliga skogsvägar, jaga ikapp vinden på de bullriga motorvägarna och värja sig mot en och annan ren när höstens mörker blir ett med asfalten....Då kan jag inte begära något mer....Och när jag beger mig mot kusten kommer jag alltid titta efter den uppkäftiga vita Mitsun med registreringsbokstäverna OCH!?


Körde 40min på älven i dag...vi såg ett rådjur...Keron var grym i dag :) Fyra fick dra några hundra meter...hmm...sen ville matte ha lite fart!!!


//Veronica


Mitsun till höger, i fars torp..




Första gången jag fick se solen i år...




















Kommentarer

Dela gärna din åsikt eller lämna ett tassavtryck, alla kommentarer kommer besvaras här på bloggen!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0