*Bakspår*

I dag var vi och åkte skidor efter ett skoterspår som går in vid Karhuniemi..varmt i dag..men blåste! Tur att jag har bra huva i min KLÄTTER-jacka haha! Vi var ute 1,5 timme, det var tanken från början att göra en lite längre tur, ta det i lagomt tempo och vila om vi behövde. Det där med lagomt tempo...ja, just det. Keron har sin egen idé om det...men såååå roligt när det gick lite nedåt..oavsett drivor och supermjuka, knappt synliga skoterspår så springer han med sådan fart...sån känsla, bara hänga på..hålla balansen allt man kan..OCH! Vara beredd på halvmetershöga drivor...blev några hopp också  :)

Fyra var med, hon hängde på bra...Lillin var hemma...hon ska få en längre stadspromm ENSAM med matte i kväll...då blir hon lycklig...Vikitgt att hon får springa varje dag så hon inte blir för stel...

När vi vände tillbaka så skulle vi svänga vänster, jag ville att vi skulle åka rakt en längre bit för att komma på skoterspåret som gick hemmåt...Keron fick nästan panik...tittade allt han kunde till vänster..."helleguu matte tror vi ska rakt, då kommer vi ju vilse.." Han kunde inte hålla sig när det var några meter kvar till spåret, han plumsade helt sonika ut i djupsnön till vänster för att visa mig tydligt vart vi skulle....!

När vi hade varit ute en timme, kom en skoter...det var uppförs och riktigt dåliga spår, för smala att skejjta på dessutom så tempot var trav...Keron tömde sina sista krafter med draghjälp av skotern och var uppe i snabb galopp...varifrån han hämtar sina krafter.....?! Hur som helst, denna skoter hade sedan svängt vänster på en sjö...å jag visste inte vart vi skulle.....! Keron satte nosen i marken och fortsatte rakt...trots att skotern han nyss jagat svängt...Å sen kände jag igen mig..han hade visat mig rätt... 

Han är en underbar vän att ha i sitt lag dessa vinterdagar...!!! :)









ValpFyra




 

Kommentarer
Postat av: Team Keron

JO =):)

2009-02-23 @ 00:04:05
Postat av: Hjördis å hundarna

Lita på dina hundar Veronica!

2009-02-23 @ 07:49:26
URL: http://piikani.se
Postat av: Pia

Keron är en riktigt arbetsmaskin!! Go Keron! :-)

2009-02-24 @ 21:23:16
URL: http://mincados.se

Dela gärna din åsikt eller lämna ett tassavtryck, alla kommentarer kommer besvaras här på bloggen!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0