veckorapport

Rimset har haft en fullspeckad vecka, med aktiviteter och en del missöden.

veckan började med spårträning, vilket gick super och där är han värd all beröm han kan få lillgubben ;)

Veckan fortsatte med bilbesikting, det där har han varit med om tidigare och kunde rutinerna--> charma gubbarna, spana in hål på golvet, provsitta stolar och bänkar, samt se söt ut.

Dagen fortsatte med en ridtur som slutade med att Rimset skulle "sätta på" märren, vilket inte alls gick som planerat......
han blev sårad och försmådd och en viss respekt växte fram vilket i sig är toppen ;)

Sen åkte vi på en cykeltur som slutade med en vurpa utan dess like =P Rimset drog omkull mig och jag känner mig väldigt klumpig, en annan är van att cykla med flertalet hundar utan minsta problem, så även om jag blev något sårad i min självkänsla bör jag ta på mig ansvaret för vurpinsidenten. 

Veckan slutade med en liten olycka i stallet, där Rimset (av ngn anledning) satte benet i en bunke med olja, sedan trampade han omkring i hela stallet och oljade ner, där det numer finns tusen tassavtryck av herren i fråga. Matte rengjorde benen frenetiskt med tvål och vatten, och där slutade veckan......

Måndagen, alltså idag, började med att Rimset glatt jagade upp en stackars katt i ett träd....... hur ska denna vecka sluta måntro? 

Kram/ A

 
Rimset spanar in märren "Nova"

 
Rimset är inte helt nöjd med sin box, men det fååår gååååå

 
Rimset i sin Box ;)

 
Sanna borstar Nova för en ridtur

Kommentarer

Dela gärna din åsikt eller lämna ett tassavtryck, alla kommentarer kommer besvaras här på bloggen!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0