Hammarlunds blandning....

Ja, man kan inte låta bli att intressera sig över utfodring och foderlära, i kursen foderlära lärde vi oss snyggt och prydligt hur man räknar ut en foderstat åt sin hund, detta är var nog för sex år sedan eller liknande, så det där är bortblåst nu, eller svävar iaf i luften. Men vi lärde oss en massa annat och det är verkligen intressant. 

Jag har tankar över att testa Hammarlunds blandning , innehavaren av den legendariska  kenneln - Dallas (Dalmatiner). Ann- Marie är förutom en utomordentlig begåvning på utfodring även en hejjare på hunduppfostran eller hundpsykologi för att inte låta så grov. Hennes artiklar i hundsport och hundsport special faller alltid inom ramen över vad jag tycker låter vettigt och jag missar inte ett tillfälle att läsa det hon skrivit.

Men jag funderar på att testa färskfoder till att börja med, det finns många märken som verkar fungera riktigt bra, bl.a BRAVO, Nordic, Klass....

Visserligen är jag rätt nöjd med det KRAV- märkta foder hundarna äter nu, det är det bästa av alla de sorters torrfoder jag testat. Men nu känner jag att jag vill pröva ngt nytt, kanske hjälper det att lindra Tuvas klåda osv..... Många hundars liv har visst räddats framförallt av Hammarlundsblandningen men färskfodret är inte fy skam det heller och bör studeras närmare. Jag har min provsmakare a´la podenco som är en hejjare att känna till vad som är KVALITE eller inte, hans slutvärdering är avgörande. Mycket avgörande i denna fråga och jag litar på hans omdömme fullt ut bör påpekas!!!!

För övrigt vill vi grattulera David med sina podencosar som under helgen fick superresultat på Högbobruk

 
Bara det bästa är bra nog för Rimset ;)

Kommentarer
Postat av: Veronica

Satte in penkis i går...! Och en påminnelse till både dig och mig...att vi skriver vem som skrivit blogginläggen...förvirrande annars kanske :)

2008-09-09 @ 13:12:01

Dela gärna din åsikt eller lämna ett tassavtryck, alla kommentarer kommer besvaras här på bloggen!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0