Rimset "hjärta" Nova

Idag tog jag med Rimset till stallet, det gick bra med de två hundarna som bor där, en Engelsk Springer Spaniel tik och en Border terrier hane. han busade lite med dem, samt kissade på Sannas bil. Sen fick han vara i en box medan Nova gjordes iordning för en ridtur, själva ridturen fick han åxå vara med på, vilket verkligen gick superbra, tills han upptäckte Novas snygga bak (hon är märr) och började jucka med ett fast grepp, herre gud!

Nova, snäll som hon är varken sparkades eller dyligt, men Rimset fick koppel på sig. I stallet då Nova stod i sin box å Rimset strövade fritt omkring inne i stallet så smet han in i hennes box å försökte komma åt hennes bak igen i ett obevakat ögonblick, tillslut fick Nova nog och sa åt honom med ALL rätt!

Rimset skreek som en stucken gris och förvandlades till världens olyckligaste Podenco på ett ögonblick, A kollade honom å Rimset haltade fruktansvärt mycket, jag anade lurendrejjeri. Sanna mina ord, när Rimset väl släpptes lös på gården igen var han i full fart med att charma Spanieltiken och hältan verkade aldrig ens ha ägt rum.

Jag hoppas Rimset har fått respekt för hästar å förstår att kärleken han öser över märren Nova är obesverad med besked!!!!! , Suck.... känns som Rimset i ett nötskal, att bli kär i en häst!

Jag passade på att bekanta mig med unghingsten "Stjärna" idag, en stor ståtlig hingst som pratar lite väl mycket, som hingstar har en tendens att göra =). I vanliga fall har han svårt att stå still, men verkade njuta av massage och borstning så det gick riktigt bra, vid det här lagret hade Rimset fått viss respekt och kunde hittas i sadelkammaren, liggandes på min jacka, ngt sur, ngt skamsen, men med en helt ny förståelse över djuret "Häst" .

Fick även se filmer på Fritz då han vunnit travlopp, superduktiga Fritz var överlägsen och man blev lite stolt över honom ;)

I stallet glömde jag min mobil, min kamera och allt annat åxå, å jag som sagt till jobbet att det baara är att ringa om dom vill ha ut mer folk, pytsan....

På Söndag åker A  iväg för att hämta en lastbil (han är förövrigt bilmekaniker vilket är förträffligt för min del och Sannas del då vi får allt billigare ;) Hur som hellst, blir det därför att åka ut till Stallet för att utfodra på Söndag.

I morgon kommer Rickard hem från Kiruna till Gävle, så idag blir det storstädning, jag har naturligtvis inte ens börjat och dom som känner mig kan nog ANA hur lyan ser ut nu, Städning är inte direkt prio 1 för mig, inte alls faktist, om den har någon prioritet överhuvudtaget är svårt att avgöra, men kan nog listas ut bara man ser sig omkring här just nu =/

Till min hjälp för att komma igång med städet har jag Annika Lantz, att lyssna på fredagens repriser över Lantz i P4 gör min vardag lite roligare, smartare och skönare feminist är svårt att hitta, hon tar upp samhällsproblem som andra blundar för till ljuset, hon vågar säga emot, ifrån och det personligt då personen är närvarande. Att hon är Sveriges roligaste kvinna är en enorm bonus som får mig att le bara jag hör hennes röst.

Kram /// Anna

Kommentarer

Dela gärna din åsikt eller lämna ett tassavtryck, alla kommentarer kommer besvaras här på bloggen!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0