störningar och lydnad

Idag tränade vi på en helt ny plan, det var massa folk och störningar i närheten, trots det var hundarna i sitt esse. jag började med Tuva som vanligt, Rimset satte jag fast i en stolpe, detta ökar hans motivation till hans kommande stund av lite träning.

Tuva: handtecken, backa, sidrörelse, samt linjetag och snurra (anledningen till att jag kan köra så många olika saker med henne är för att hon är så säker på både backa, sidrörelser och handtecken, men jag kände ändå att det vore bra att repetera och motivera följande, samt finslipa. docj byter jag av hundarna flera gånger, så dom får vila sig emmelan.

Rimset: läggande under gång, linförighet, snurra..... BRA kontakt idag, skitbra med all störning, hundar och dyl, barn med fotbollar osv, ändå kunde jag ha honom lös och det kändes jätte bra, verkligen =)

Nu är dom riktigt trötta, det är jag åxå, jag blir faktist helt slut av hundträning. Jag har ätit surströmming idag, otroligt gått. jag har lovat hjälpa Sanna med hennes hundstaket åxå, hoppas det kommer bli bra, vi ska börja träna mer bruks åxå, jag Sanna å sådär om det går som planerat. För Rimset är en riktig BRUKS - Podenco, tycker då jag.... 

ha det //// Anna

Kommentarer
Postat av: Veronica

Finns det något bättre än sådana gånge...när allt bara känns så bra :) Bra jobbat med vovvsen! Ring mig, du ville ngt...ringt Rikko, han skulle be dig ringa...

2008-09-02 @ 11:53:29

Dela gärna din åsikt eller lämna ett tassavtryck, alla kommentarer kommer besvaras här på bloggen!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0