...önskar mig inget mer...

Aldrig har man varit så tacksam för en så vacker höst...för aldrig har väll både vårvintern och sommaren varit så tom på sådana här härliga dagar........Bara ler...!

Vi parkerade efter norgevägen...prommade efter en stig upp mot ett berg...efter en timme ungerfär så stod plötsligt ett tält mitt i allt....och en "polare P" kom skuttande till Keron...en stor setterhane som kanske var på jakt...Tog fast de andra två så Keron skulle få finulera ut situationen i lugn och ro...han tycker det kan vara svårt ibland. Han gjorde som han brukar, stod och spände sig för att visa att han verkligen inte ville att denna "polare P" skulle sluta sig till vår flock...

..Nåväl vi gick vidare och Keron kom efter oss....men inte hade han ju fattat vinken den där polarn...så han skuttade gladeligen efter....åsså fick Keron SPÄNNA bort han igen,......Ja, så fortsatte det några gånger...Settern måsste ha fått föga respekt för denna något större hane, även kallad Mr:K. JA, tyvärr är det så det brukar vara för Keron...gäller ALLA sorters djur...kaniner osv...alla känner hans osäkerhet och de börjar genast nynna på "tomma tunnor skrammlar mest..." (Ola MAgnell)...

Ja, Keron lät ju inget i detta fall....men hur som helst, när Keron försökt sina spänningar några gånger så sa jag åt honom att strunta i settern....jag gjorde det i en tid då jag visste att Keron inte längre kände sig jätteosäker och att han någonstans kunde ta in mitt "NeJ"....Ja, han lyssnade och fick massa berömm när han slöt sig till oss igen...Kändes som en bra erfarenhet för mig och Keron....

Ja, å nu var vi vilsen! Nä, så farlig var det inte....vi visste ju ungerfär mot vilket håll vägen låg....så vi gick en bit till och stannade sedan för att grilla korv, äta MASSOR av blåbär (Lillis och Fyra).......

Länge sedan jag har haft en sådan här underbar dag......nästan en hel dag ute...sol, underbart sällskap och bara lycka :)
































Kommentarer
Postat av: David

Tusan vilka härliga höstbilder!! =)

2008-09-14 @ 23:15:05
URL: http://daviidus.blogg.se/
Postat av: din mor

Vilka bilder och vilka snygga barnbarn (och barnet också :) )

2008-09-16 @ 13:02:51

Dela gärna din åsikt eller lämna ett tassavtryck, alla kommentarer kommer besvaras här på bloggen!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0