Fritz

I går var det första gången jag red på Fritz, idag den andra. Onsdagen, var det mest att provsitta, vi var på en liten tur och småtravade lite, inget mer!

Torsdag, idag, ville jag pröva lite mer med han, vi tränade på att gå på volt (han har aldrig gått på volt) att få honom böjd, vi tränade på stanna kommando, i slutet hajjade han det otroligt bra  --> belöning---> lite bete ;)

Jag gjorde skänkelvikning.. SUPERDUKTIGA Fritz förstod mina hjälper och skänklar,, massor av beröm. 

Försöker göra ledarskaps övningar med honom, kan behövas på en oskolad hingst.....


I morgon kommer Fritz att skos, det känns bra, jag är så rädd att han blir öm. Så det blir en tur i morgon Fredag, då vi kommer fortsätta med det vi påbörjade idag.

Vi kommer även börja på ridlektion,(dressyr) samt börja träna (gå kurs) eventuellt tävla inom trav, (montéridning) en säregen gren som inte alls är gamal, tänk er trav utan sulkie, man sitter på hästen på samma sätt som en jockey sitter på sin galopphäst, men hästen ska gå i snabb trav.

Jag lär känna Fritz mer och mer, han är otroligt klok, nyfiken, snäll, vill lära sig och tycker om beröm, han är även lite lurig ibland. Fritz ÄLSKAR att bli kliad i och vid örat.

med Fritz kommer jag även praktisera NH på, vi ska köpa en repgrimma och ett långt grimskaft!

Fortsättning följer! /// anna

Kommentarer

Dela gärna din åsikt eller lämna ett tassavtryck, alla kommentarer kommer besvaras här på bloggen!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0