Min Totta!

Ja, hon är för mysig...Totta...min alldeles egna Fyra :) Körde jaktträning i går, först fick alla tre vara ute en stund för rastning och diverse. Sen tränade jag Fyra....vi gjorde två närsöksområden med minidummisar och små dummisar ca 20 meter in i skogen. Jag skickade henne till de olika områderna med lite lydnadsövningar emmellanåt, som inkallningar, "saktagående" osv...Ibland skickade jag henne direkt efter att hon kommit in med en...ibland två från samma ställe...........Det var bara så härligt, det gick så bra med min energiska tjej...Fokuserar som vanligt mycket på att hålla henne lugn...aldrig skicka om hon sitter och "laddar"....När det var en dummi kvar (fanns 4-5 i varje område) och hon fick kämpa lite extra för att hitta den...dessutom var det ju nu ett tag sen hon såg mig lägga ut dem.....så gav hon mig ett sånt där underbart uttryck efter att hon skyndat sig allt hon kunde till mig med dummisen...."hääär matte...jag hittade den, jag är så LYCKLIG!"...Hoff, man blir alldeles varm i hela kroppen!

Keron och Lilli var ute tillsammans....Är som så bra att kunna skicka Lillin om Keron är för taggad...på en gång han hör "Lillfrida" så blir han ko-lugn, då vet han att han inte ska jobba...Gjorde lite olika saker som närsöksområden, linjetag och markeringar som föll ned för en slänt in i skogen så de fick använda hörseln för att lokalisera dem. Keron var supertaggad....bra stadga....men nu ska jag försöka låta bli att berömma honom...inte förrän jag ser att det behövs....Han blir så ÖVERlycklig av att bara få hämta så behövs inget annat....skulle det behövas så får han ju det. HMMMM....ett problem då: Jag kan inte dölja mina känslor för honom.....de känslorna som känner sådan stolthet och glädje när han kommer med dummisen....och han känner den, blir så lycklig....åsså blir hans energinivå för hög....Men, den känslan kommer jag alltid ha....å han förtjänar att få känna sig BÄST i världen....för det är han!

Lillin var jätteduktig också..........helkuligt tyckte hon det var :)

//Veronica

Kommentarer

Dela gärna din åsikt eller lämna ett tassavtryck, alla kommentarer kommer besvaras här på bloggen!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0