Klass

Så är det och så blir det!

dagen började med stallet, jag, Tuva och Fritz gick ut med repgrimman och tränade, jag red även lite. Efter att ha gett Fritzen mat och mockat å pratat hästavel med A begav sig jag och hundarna ut till skogen, till ett ställe som jag sett kanatreller på då jag ridit där tidigare, fick ihop en hel bajspåse med gula kantareller, dom gav jag till Linda och martin och jag hoppas dom tillagar dessa så dom inte går till spillo, efter varje plockad kantarell tackar jag naturen för denna underbara gåva, det bör man göra!!!! 

När vi skulle åka hem hoppade Tuva glatt in i bilen, Rimset däremot stod och nosade, jag ropar bara engång sedan åker jag utan honom, detta är både bra och dåligt, det dåliga är att han tycks gilla att springa bakom bilen, det bra är att han trots det inte vill bli lämnad, så jag stannade igen ropade och öppnade bakluckan, han kom, men stannade och nosade, jag åkte iväg igen, tredje gången.... och då var han härligt avsprungen som han älskar att vara..... gick det väll vägen vågar jag påstå!

Väl hemma fick hundarna sin nya hundmat för första gången! Bilder säger mer än tusen ord: 

 
Förväntansfulla matentusiaster

 
Rimset hann sno korven, inte en utan fyra gången från diskbänken,,.,., han var saaalig

 
Tattarhund

 
Ser det inte underbart gått ut så säg ;)

 
såhär ser det ut inne i frysen nu... till hundarnas glädje förståss

 
Annat som finns i vår frys, spenatpaketet bredvid är mest där för synsskull, den är nog över 1år och äts inte av nån, man kan även hitta älgklövar och nötblod. har man tur finner man en å annan fågel åxå. vadååå, är det inte det frysar är till för?


Hundarna ligger nöjt och snarkar högt, det värmer en mattes lilla hjärta må jag då säga, nöjda hundar >> nöjd matte!

/// Anna

Kommentarer

Dela gärna din åsikt eller lämna ett tassavtryck, alla kommentarer kommer besvaras här på bloggen!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0