Hur gick då spåret?

......Jo tack, bara bra!

Två återgångsspår varav ena gick genom vatten, båda hade legat 24 timmar, jag kunde inte vara nöjdare, fast Rimsets glädje över de funna klövana fick mig att dra på mungipan än lite mer ;) Stolt bärde han klövenääända till bilen med stolt blick och sträckt hals, det är det som kallas lycka! 

I går gick jag ut med Fritz och hans repgrimma och tränade NH, gick super det med, han är så klok den hästen. Tuva och  Borderterriern (minns ej namnet. tjohhooo eller nått) följde glatt med som ivriga åskådare, om än ngt avundsjuka. På gården finns även en Springer Spanieltik,alla hundarna kommer bra överrens (peppar, peppar) vilket känns skönt.

Jag trivs avsevärt bra ute på landet i Glamsen, så jag har tagit med koner dit så jag kan träna lydnad med hundarna när jag är där, spårsele och spårlinan, samt lite annat smått å gått har jag packat i bilen, på så sätt kan jag växla mellan häst och hundträning/aktivitet och får tillbringa mer tid ute på landet. Söker fortfarande ett litet torp att hyra strax utanför Gävle, det ser dock svart ut på Blocket så jag får hållas ett tag till.


Kommentarer

Dela gärna din åsikt eller lämna ett tassavtryck, alla kommentarer kommer besvaras här på bloggen!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0