föll av hästen idag =P

På Lördag åker Sanna på släktträff, jag blir foxvakt, så det blir som vanligt skogsturer när foxarna är med tant Anna. Foxterrier är en mycket manipulerande ras, det är stirr, gnäll och vad som hellst för att få en att göra som dom vill, jag har en förmåga att stänga av, det där funkar inte på mig och jag kan aldrig låta bli att träna stadga med om små yrväderfoxarna, det gäller att ha en målbild INNAN man gör ngt som hellst, annars vinner dom, annars får dom en dit man vill, det lovar jag ;)

Det viktigaste att tänka på med stadgaträning, är att ALDRIG avbryta innan man nått önskat mål, då förstärker man det man absolut inte VILL förstärka......

Hundarna trivs mer och mer i stallet, Tuva fick en liten elstöt idag, vilket är bra så hon lär sig att inte gå in i hagarna när hästarna är där.

Fritz är skodd och markarbetet kan börja på allvar, men både jag och han har dålig kondis så vi tar det lungt, gör det mesta i skritt, mycket böjningar, bakdelsvändning.. och andra övningar som mjukar upp och bygger upp.... voltarbete INTE att förglömma.

På Lördag, får Rickard rida lite (jag är med) tar även med Rimset och hans sele så han får en drag/cykelrunda, fast först jobbar jag, börjar sju så bör sova snart...

hahahahaha... idag ramlade jag av, rider barbacka nu då Sanna och Nova har sadeln, jag hoppade upp på ena sidan på Fritz och Wooops... ramlade ner på andra, vadå dålig kontroll och usel balans, Fritz tittade på mig som om jag var knäpp och visst kände jag mig lite smådum, fast tyckte mest det var roligt, skulle haft det på film =P

Vi var även på HÖÖKs idag och Sanna köpte ridbyxor, jag är ute efter vinterridkläder men har tyvärr INTE råd som vanligt.

Är på jakt efter en stor spegel. sen måste jag köpa en betydligt bättre trimmer än den jag har, sen är det tänkt att påbörja mitt trimmeri, jag har en udda hobby som jag inte delar med många, tycker nämligen det är skitkul att klippa och trimma hundar, så varför inte ta betalt för det? Kommer jag få några kunder..... hm......... ???? 

ha det bra......

 
Tuva väntar på träning =)

 
R på Fritz barbacka medan jag tränar NH (naturlig hästkommunikation)

 
POJKARNA, Fritz med sin repgrimma ;)


Kommentarer

Dela gärna din åsikt eller lämna ett tassavtryck, alla kommentarer kommer besvaras här på bloggen!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0