Every song...

Visst är det konstigt hur vissa eurovisionlåtar liksom fastnar..."Every song is a cry for love" med Brian Kennedy är en sådan! Vet inte varför...han sjöng för Irland 2006...och fortfarande går jag och nynnar på den...trots att jag aldrig lyssnar på den. Nu får den verka som bakgrundsmusik när jag arbetar :)

I dag har jag bytt till vinterdäck...från v i n t e r d ä c k ...haha...glömde att jag har "allround", dubbfria..så bilen har fått stå, i onödan. Nåväl, är ändå grym skillnad med dubbar!

Mina vovvar mår bra, kaninen också...Jag är inne i en riktigt "nykär" period...kan liksom inte sluta titta, beundra och le åt mina tre olika individer. Fyra har kommit ur sin "dominansperiod"...hon är mycket lugnare och bara sådär laaagomt trotsig :) Hade social träning på stan med tottan här en dag..vovvar, människor och allmänt mycket rörelse. Hon var så lugn och sökte min kontakt. Är verkligen stor skillnad när man går ensam med henne...såklart! Men vi gör stora framsteg som flock på våra prommar också...Keron har ju ångest vid hundmöten (tack vare mig)..vilket påverkar de andra, eller mest Fyra. Men nu kan vi möta stora hundar med fem meters mellanrum...och här om dan mötte vi en liiiten efter en gångstig, och det gick jättebra :) Det är inte lätt när det är tre hundar man ska ha lugna vid sidan...man måsste liksom vara otroligt fokuserad -de vet exakt när matte inte är med... ;)

Träning... Jag och Fyra kör stoppsignal + stadga rätt ofta, nästan varje promm...Och linjetag blir det också i stort sett varje dag. Vilket i sin tur ger massa tillfällen till närsökssignalsträning. Är så enkelt att lämna något som de sedan skickas tillbaka till (en och en)..Lillin apporterar för fullt...Och vid sidan gående är ju också en vardaglig ingrediens. Vi har börjat använda ordet "HÄR" när det inte är någon jakt på gång...när jag liksom bara vill att de ska hålla sig vid sidan utan att jag arbetar dessto mer med kontakten. Kör även "SAKTA" mindre sträckor, där ska hunden vara mer koncentrerad och ha bättre kontakt...då ger jag också mer belöning. Belöningen kan vara berömm, godis eller den störta belöningen av dem alla -FÅ APPORTERA!


Bilder från i våras...







//Veronica, Lillfrida, Keron, Fyra & Milton

Kommentarer

Dela gärna din åsikt eller lämna ett tassavtryck, alla kommentarer kommer besvaras här på bloggen!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0