I huvudet på en snapphane

Igår fixade vi lite dukar att måla på, så idag tänkte jag försöka måla hela dagen, julen närmar sig, stora stockholm närmar sig med stormsteg!

Det kommer bara mer och mer snö här i söder, ja, jag förstår inte dem som kallar Gävle för Norrbotten, tycker Piteå är mycket söder så jag blir lite förvirrad av allt prat om att Gävlebor är norrbottningar. Hur som hellst är flocken här i Gävle lyckliga över den lilla snö som kommit, men vi vill ha mer, mycket mer, trots att det inte var i närheten av denna massa förra vintern.

En liten tråkig sak för mig är att just som min bil är fixad så pajjar SAABEN, så då har jag ändå ingen bil då Rickard tagit min =/ Tusan...... Inga skogsturer som skulle göra oss så glada, Rimset har spring i benen.

Men idag fick han busa lite med settervalparna, NATURLIGTVIS kunde han inte behärska sin frihet under ansvar (jag släppte honom i Andersberg) utan satte dövörat till och sysslade med sitt, vilket innebar bus, bus , bus, lite parningslek och så råkade han hamna hos grannsettrarna och blev osäker på storhannen, främst för att det var staket emellan antar jag, men det gick jättebra iaf, jag tog tag i hans svans och drog honom bak, han tyckte det kändes konstigt och började gnaga på svansroten, en sekund  efteråt var han i full gång med valparna igen..... denna snapphane säger jag då bara, han kan göra mig hårlös... Så starkt psyke, ändå så osäker i vissa situationer.  

Igår var det miljöträning i stan med Rimset, vi gick till tågstationen och satt där ett tag, sedan gick vi genom stan. Tre timmar var vi ute, Sanna och Colin var med och på tal om det så såg vi tre vackra korthåriga Collies utanför Konsum. jag har fotat en massa, men får inte in mobilbilderna på datan, sen har jag tappat bort kamerans överföringssladd.

NU...... konst, penslar och inspiration

ha det /// Anna och Gävlefocken

Kommentarer
Postat av: Veronica

SÅ FIN framsida! :)

2008-11-26 @ 08:08:58

Dela gärna din åsikt eller lämna ett tassavtryck, alla kommentarer kommer besvaras här på bloggen!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0