Skutskär brukshundklubb

Jag har svårt att sova pga ilande värk i armar å delvis i ryggen. Så jag sitter uppe och jobbar, har mycket att stå i som vanligt. Att julen närmar sig ger en viss ångest, vi ska tåga ner till Kiruna med djuren, vilket i sig brukar gå bra, trångt, men bra ändå. Bara Rimset får dela säte med mig så sover han hela natten. Julångest handlar mest om dessa julklappar, jag tillverkar mina klappar själv i år, men har faktist inte ens börjat.

Har även ångest över Podencomontern på HUND -08, har inte hunnit förbereda ett dugg........

Då jag tränar Fritz (Hästen) mycket utan tyglar, bara vikt, röst, blick osv....... har jag kommit på hur bra detta är för min värk. samtidigt som jag tränar på min sits och annat, genom att låta armarna hänga fritt ner och låta tyglarna knutas så mår min kropp riktigt bra både i pågående ridning och efteråt.

Ska till stallet senare idag, ska introducera Filip i klicker, samt de första NH övningarna med repgrimman. Filip är ett varmblod som jag kommer börja rida in snart. Känns verkligen bra att ha två hästar att arbeta med, två så olika, men båda hingstar, båda oerfarna och båda har såå mycket att lära mig! =)

Så fort jag får en stadigare ekonomi kommer jag börja söka kurser att gå med hästarna. Vill utveckla mina NH ambitioner. Efter att jag börjat syssla med NH med hästarna har jag fått en djupare kunskap även inom hunderiet.

jag har även blivit mer inspirerad att träna råttorna.

Dessutom är jag personlig hundtränare åt Rickard, det lär man sig massor på måste jag påstå, det gäller verkligen att tänka efter själv, allt in i minsta detalj. man måste ha svar på alla möjliga knepiga frågor...


Jag och min kära vän Sanna kommer, om inte byta Brukshundklubb så iaf bli medlem i Skutskärs klubb, dom har tillgång till ridhus och verkar på ngt sätt vara en trevlig liten klubb =) Om vi får huset vi är intresserade av så vore det perfekt då även det ligger i Skutskär. Det blir dessutom närmare till hästarna =) I morgon ska jag åka med Killer och tjuvkika på det, Killer är min lilla hundbil som fungerar som en liten traktor.

A har lagat den åt mig och dessutom bytt till vinterdäck. tusen tack för det!!!

En till rolig nyhet, Rickard börjar fundera på att bli kusk. Han avgudar Fritz och är en riktig hästman när det kommer till kritan, så nu ska han sluta hockey å börja med trav, har jag lyckats i min uppfostran måntro ? :) det är bara att hålla tummarna, så göör det!!!!


Kommentarer
Postat av: sanna

Bra där Anna!

2008-11-13 @ 01:24:19
URL: http://sannamagdalena.blogg.se/

Dela gärna din åsikt eller lämna ett tassavtryck, alla kommentarer kommer besvaras här på bloggen!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0