Besök Podenco ibicenco montern...

.... på HUND - 08 ......

... och få tillfälle att komma nära denna älskvärda ras....

... ett möte du aldrig kommer att glömma...




Om två veckor smäller det, då bär det iväg till Älvsjö. Jag har en slags hatkärlek till utställningar. En visst ångest kryper sig på, dessutom är det inte den allra roligaste sporten att utöva, helldre går jag viltspår osv.... men det känns som ett nödvändigt ont, och GÅR DET BRA, då kan man bli saaaalig. 

På Lördagen ställs PI , 6 korthår och 3 strävhår, samt deras förvirrade ägare i släptåg, (frågan är vad som är roligast att studera, hundägarna eller själva hunden)? Skämt å sido..... 


SNÖ
jag håller med förgående skribent, al'a Fyra......
I Gävle har det snöat så pass att jag kommer åka ut på en häärlig slädtur med mina huskiesar...... föresten, släden är  kvar i Kiruna, huskiesarna befinner sig i mitt drömsenarium än så länge, det som återstår är en storörad puckodenco och en mer nordisk stil på dragandet, vad säger du Rimset? Ska vi?

Familjen Thyni, Siikavuopio ( vadå, är det så lätt att förstå att vi kommer från Lappland )? Ska bli egna företagare. Rickard kommer öppna en svets och allt i allo firma, själv kommer min firma gå mer åt djurhållet, naturligtvis, vad annars. men även konst och lite sånt kommer innefatta verksamheten.

Jag har fått en bok av hästmannen A, " ENSKILD FIRMA, skatt, deklaration, ekonomi, juridik av Björn Lund'en" . Den försöker jag och Rickard lära oss av.... att jag läst företagsekonomikurs så mycket som TVÅ gånger tycks vara bortblåst.... Typiskt mitt minne =/

och tillsist... GRATTIS Susanne och Janne  som fått en liten tjej i Gällivare...... längtar att få komma å titta på henne ;)




/// Anna 

Kommentarer
Postat av: Veronica

Anna...julen närmar sig...Har du börjat fila på en fin julbild att ha på förstasidan? :)

2008-11-24 @ 15:51:36

Dela gärna din åsikt eller lämna ett tassavtryck, alla kommentarer kommer besvaras här på bloggen!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0