Söndagsutflykt och huggorm...

Tänka sig, tidiga mornar bjuder på ett litet extra försprång och det kan behövas, jag har redan hunnit fixa en hel del och det ger en possitiv anda åt dagen minsan!

SÖNDAG
Blå himmel och en stor sol gjorde oss sällskap i skogen igår, Klövjeväskan med innehållande matsäck bärdes stolt med av Rimset som mår såååååå bra av att få arbeta med kroppen, planen var att träna lydnad i skogen, men det blir inte alltid som man tänkt sig, istället tränade jag på att hundarna (Rimset) skulle hålla sig i närheten av mig, han har haft problem med sin jaktlust den senaste tiden, eller JAG har haft problem med det rättare sagt!

Vi har tränat med långlina och diversa andra redskap, igår var han utan lina och det gick HUR BRA SOM HELLST, det gäller bara att övertyga honom om att det lönar sig att stanna vid vår sida, jag är supernöjd över gubben som var så lyhörd igår!!!

Tuva hon fick bada, bada i vartenda vatten hon hittade och det gjorde henne enormt livsbejakande och lycklig. Vi brukar vara i skogen omkring tre timmar på helgerna och hundarna blir alldele slutkörda av det, det glädjer en matte att se hundarna trötta och nöjda!

ORM
På vägen hem upptäckte jag en huggorm på stigen, första gången jag ser en vild orm och det var en vacker 45cm orm som låg och solade för att suga i sig UV- strålningen, som tur var såg inte hundarna ormen, jag vill INTE vara med om ormbett på mina älsklingar, hujja!!!!!! Annars tycker jag dom är stiliga och spännande djur dessa ormar!

image54

Kommentarer

Dela gärna din åsikt eller lämna ett tassavtryck, alla kommentarer kommer besvaras här på bloggen!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0