magnussons och fästing

I dag fick jag plocka en fästing på TuvaLisa igen, suck!

En bra sak är att dom börjat sälja Magnussons på ICA MAXI, dock bara små säckar, men bättre än inget iaf =) Så då vet man vart man ska vända sig när det blir panik! Inget annat duger åt de mina förstår ni =/

Tuva och Rimset turas om att sova i buren på nätterna, jag är livrädd för tjuvparning, vill jag  INTE vara med om och Rimset som gjort det förr vet hur det går till, på en sekund kan det vara försent.

Jag tycker Rimset har blivit mycket mognare på senare tid, kanske jag som blivit mer konsekvent åxå, ja, jag tycker det är svårt att hitta dom bra sidorna man har som hundförare/tränare, oftast kritiserar jag bara mig själv å det egna berömmet uteblir helt, det är så att det man är bra på, det är det man ska bygga vidare på för att lyckas. bara så svårt att kunna säga till sig själv "det där är något jag kan, där har vi något att spinna vidare på".

Jag antar att de flesta hundägare har motsatt problem, har svårt att ta kritik osv, och är ofast för djupt rotade i sina egna metoder, önskar ibland att så vore fallet även för mig. 

Men en sak vet jag iaf, jag ser lösningar på lång sikt, jag är stor anhängare till ignoreringens svåra konst och det är faktist något bra =) Tycker vi! 

Blev lite konstigt inlägg dethär, tankarna drar iväg med!

ha det bra!

Kommentarer

Dela gärna din åsikt eller lämna ett tassavtryck, alla kommentarer kommer besvaras här på bloggen!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0