En sjuk mattes betraktelse

Vaknat, snorat, snytit mig, mått illa, värk i kroppen, två täcken hela natten och en hund liggandes även DEN under två täcken, den andra hunden (tiken) (löptiken) (höglöpartiken) i buren.

Om man ska jämföra med något, vilket iof är ganska onödigt då jag kan ana att de flesta (iaf hundägare) vet hur jag har det nu, men jag jämför iaf! Tänk er att simma i ett hav med hajar i, din uppgift blir att sära hajjarna åt, driva dom åt olika håll, egentligen är det inte Vithajjar, utan små guldfiskar, i ett sötvattensakvarium. Men håll kvar tanken på hajjarna i havet en stund till för att lättare förnimma min känsla!

Sen försöker ni föreställa er mig, uppsväld, påsar under ögonen, ihopkurad under täcket med tusen Lambi näsdukar (använda) runt omkring mig, med nysattacker som bildar små regnmoln och trots det två timmars "kurerande" badet igår kväll så kan jag känna hur mitt kallsvettande har satt sina spår (trots tappat luktsinne, det är illa) . Att kamma håret har inte kommit på fråga, jag intar min nya lock al'a Svinto med minsta möjliga välbehag och med minimerande krafter........... Krafter, oberffintliga för att försöka sig på att sära Vithajjar, förlåt, guldfiskar..... i själva verket, en KÅT snapphane ( Podenco Ibicenco ) och en förnäm Curlytik i höglöp..........

Där kommer IKEA grindar, burar och kompostgaller in i bilden.......

Jag, borde inte få vara beffintlig i bilden över huvud taget då jag varken har förmåga eller krafter att utkämpa striden mellan mig och Snapphanen med det enerverande piipet... å juckandet i luften.. eller för all del på ihopsamlade kuddar på hans bädd....

Detta är strängt förbjudet av Snapphanen.... men nu,,, nu passar han på att dansa på bordet när matte är sjuk...

Kommentarer

Dela gärna din åsikt eller lämna ett tassavtryck, alla kommentarer kommer besvaras här på bloggen!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0