drömmar och galenskap

Vi har suttit i bilen hela dagen idag, först åkte vi till Harbo där vi lämnade av Sanna med respektive Foxkillar. Sanna ska på Foxläger / Foxagilityläger i Västerås med Leo. Det är fint i Harbo och jag trånade på alla underbara hästar i hagar som liksom skrek ut att jag skulle komma å rida. Ungefär när jag trånat en sisådär 45minuter på alla vackra hästar och alla vackra gårdar å gröna ängar,  å för att inte glömma dessa UNDERBARA äppelträd som förvandlar det Svenska landskapet till en ren å skär idyll, som tagen från en saga så bestämde jag mig. Jag ska hitta en halvfoderhäst, åtminstonne ska jag bli medryttare, jag är så sugen att jag tillåme kan tänka mig att betala för att motionera någon annans pålle....

Tankarna slutar förståss inte där, jag tittar på min Sambo som kör bilen och säger glatt "jag har en plan, vill du höra"? han låtsas inte höra och verkar plötsligt mycket mer koncentrerad på sin bilkörning än någonsin och då menar jag NÅGONSIN. Jag ignorerar naturligtvis hans ignorering och berättar storsint om min plan. Ska försöka få syrran att importera en supersnygg Islandshästhingst från Island med mig, han ska bli en stjärna och folk ska stå i kööö för att han ska bettäcka deras ston, å vilka gångarter han ska ha, vi ska flyga fram i tölt och hans man ska dansa vilt i vinden. Jag ser framför mig en svart Islänning med stor vit bläs och vildvuxen man och starka stadiga ben.

Jag spinner vidare på min dröm som nog aldrig kommer bli annat än just en dröm, men vilken dröm =) 

image99
Älskar det här hundshampot, för dubbelpälsade hundar, köpte det till Lola, nu är det katten som använder det, han tvättades idag och luktar inte längre olja, nu luktar han gått...
image100
Det här klistermärket av en (Podenco)? fick jag av Nina, klistarde fast det på en guldtallrik från Indiska där det gör sig riktigt bra, när man har en ovanlig ras blir man glaad för lite =P eller nått!

image101
leker och pysslar lite med den här oljemålningen nu, den är inte klar men nånstans ska man förnimma en Podenco Ibicenco, den är lite flummig, men ger mig tidsfördriv iaf =)

image102
Rimset har vält ut mjöl på mattan, Tuva har försökt äta upp det vilket resulterat i en salig röra...

image103
penslar, olja och datakablar i en salig röra, Azlans bidrag till att riva kåken ( som om inte Rimset gjort nog)

image104
Lilla Foxen vi tar hand om, här med ett nyköpt märgben som om nöjt gnager på den nytvättade fårpläden från IKEA, men lååt henne tänker jag och blir sentimental och mammig som man kan bli över små små foxar

image105
märgben smakar SUUPER tycker Foxis



image106
TUVA äter minsan sitt märgben på hundbädden i sann Curlyanda att vara "bäst i klassen"

image107
Lilla råttan Ginza

image108
Lilla Ginza, en av tre underbara husråttor =)



Kommentarer

Dela gärna din åsikt eller lämna ett tassavtryck, alla kommentarer kommer besvaras här på bloggen!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0