Målbilder och markeringar...!

Vi var ett helt gäng som träffades för jaktträning vid en sjö i går. Jag och Fyra, Pia och Minja, Madde och Alta, Nina och Hilda, Hjördis och Lisa, Elisabeth med sin pudel (minns ej namnet) och Maggan med Leo! Det var riktigt bra träning för Fyra att vistas i en så stor arbetsgrupp!!

Upplägget på träningen var riktigt bra! Det var Pia som styrde upp det virriga gänget ;)
Tre målbilder, 1: över en myr, 2: in i skogen samt 3: efter vattenkanten. Vi lade dummisar på alla tre målbilder och sen började vi hämta, en och en från 1 och när alla gjort det så gick vi till 2 osv. Så blev mycket passivitet!

Sedan lade vi ut på ett av områderna igen...En och en fick markering som vovvsen fick hämta efter att de gått och hämtat på linjetaget (området vi lagt ut på igen).

Och jag är såååå nöjd med Fyra!!! Hon var så lugn...hon apporterade bra och det kändes som att jag hade kontroll på henne. Riktigt bra fart ut och in! Några småfel..såklart, men jag kunde inte vara nöjdare :) Lugnet...det är bara så skönt att se hur träningsuppläggen vi haft faktist gjort så mycket!

Nu åker vi söderut till större skogar och tränar linjetag och dirrigeringar, bra med helt nya marker...
Milton vill tillägga: "jag ska få skutta lös vid torpet...det är sant!"

GLAD MIDSOMMAR!!


Rimset och Keron i Stockholm.



Torpet!


Kommentarer
Postat av: Pia

Jag var SÅÅÅÅÅ IMPONERAD av Fyra igår. Det gjorde hon bra och en GRYM skillnad sen tidigare. Ni har tagit ett stort kliv framåt och Fyra är en så härlig hund att se på när hon jobbar.. och annars oxå förstås, den söta lilla krullisen juu ;-)

2008-06-19 @ 14:23:26
URL: http://mincados.se
Postat av: anna

jag antar att Far kommer gå dig på nerverna =P men du har jhu skogen med vatten..... å allt.....dom kommer mata ihjäl hundarna.. lika bra att låta dom göra det, det är jhu bara midsommar engång /år.... dessutom gör det jhu inget med lite extra hull

2008-06-20 @ 00:41:25

Dela gärna din åsikt eller lämna ett tassavtryck, alla kommentarer kommer besvaras här på bloggen!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0