Grattis på födelsedagen!!!

Min tjej, Fyra, fyller 1 år i dag! Grattis, min finaste :)

I helg har vi haft viltspårsprov i Kiruna.

Keron nollade öppenklassprovet, gjorde ett fint arbete men "missade" klöven. Han ringade lite väl långt ut på en vinkel, i tre varv! Det som det hela handlar om är att matte inte hjälpt honom att få rätt tempo -det går för fort och då blir det slarv. Skottet gick bra....men som Pia sa, kan mycket väl vara "den där fågeln som blev skjuten och som bör finnas" som gjorde att Keron tappade fokusen på klöven. Domaren sa HÖGT och tydligt inför allihopa att det var på grund av Kerons matte som han inte klarade spåret!! Hahaha...och det är sant...I Kerons kritik står bland annat att "han är grym i skogen", en annorlunda beskrivning av en hunds arbete :) Stod även hur han ringade, att han inte klarade spårslutet osv....

Ännu en påminnelse av lugnets stora, stora betydelse!!! Som jag tar med mig, varje dag, varje minut...!


Fyra blev godkänd i anlagsklass! Hon var väldigt mycket mer försiktig och lugn än jag någonsin skulle vågat hoppas på! Det var en härlig känsla att gå bakom henne i spåret, ringade två av vinklarna...men inga stora utflykter, hon var i spårkärnan i stort sett hela tiden. Jag ska verkligen ta vara på hennes lugn och spårnogrannhet! Hundarna mår så otroligt bra efter att de fått spåra...Fyra blir som en annan hund, och hon ser upp till mig..."wow, matte vet ändå litegrann...som vart det kan ha sprungit in en klöv i skogen"...

Fyras kritik: "Ett trevligt ekipage att se på. Metodiskt spårande genom hela spåret."


Lillfrida fick spåra Fyras spår, när matte tog in snitslarna....spårnogrann som få, min gamla dam! Och maaassa frollic i slutet :) Lillin var mkt nöjd med dagen...."Alltid lika spännande att se om den där klöven lämnat några frollicbitar på marken...pii"


Kanske åker jag och min flock och hälsar på min far i torpet vid Morjärv i helg...härliga skogar och varma vatten :) Hundarna får vara ute så mycket de bara orkar...ja....låter härligt det!


Några bilder av ettåringen :)








Kommentarer
Postat av: Sanna

Grattis Fyra!

2008-06-17 @ 13:39:45
URL: http://sannamagdalena.blogg.se/
Postat av: Rimset, Tuva, azlan, Råttisarna med matte

GRATTIS fröken !!!!!!!!!! hipp hipp hipp

2008-06-17 @ 14:30:34

Dela gärna din åsikt eller lämna ett tassavtryck, alla kommentarer kommer besvaras här på bloggen!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0