Grusplan

Skönt väder, lagomt "svalt" -så som det brukar vara i Kiruna :) Stadspromm, och sedan korta träningspass på grusplan vid mattojärvi...för er som inte vet, idrottsplats nära ett elljusspår. Kanske 8 minuters promm från oss, vi bor mitt i centrum (onödigt vetande...).

Några pojkar som spelade fotboll några tiotals meter från oss, några förbipasserande människor och en och annan vovve som störning.

Keron
Fritt följd, alla tempon, vändningar på stället, backa, steg åt sidan. Inkallning med ställande och läggande samt platsliggning. Lite ofokuserat kunde jag uppleva det som, men väldigt motiverad. Har ju tagit bort kampen som belöning eftersom Keron har så mycket "go" i sig ändå...en omställning för honom att fokusera på ett lugnare sätt. Intressant....

Lillfrida
Fritt följd i alla tänkbara tempon och vändningar, har ju för länge sedan slutat tävla med henne så vi är inte så supernoga med detaljer. Hon får dock INTE sätta sig vid min sida, vilket fortfarande sitter i ryggmärgen på henne att göra...Hon har dåliga bakben, så jag säger "stå" för att hjälpa henne att hålla ändan från marken! Apporterade i diverse konstelationer och gjorde "rutan" mot en madrass (som de använder i friidrottsträningen), hon galopperade mot den, stannade henne dock innan så inga idrottsmän behöver bli upprörda.

Och sedan tränade vi lite amatörfreestyle: backa (vilket hon blivit så duktig på -tycker jag) tiotal meter, slalom (genom mina ben medan jag prommar) och buga(stanna i det läget till annat kommando). Vi hade SKOJJ!!! :)

Fyra
Vi har igentligen inte tränat lydnad, men har ändå tränat grunderna med kontakt och att följa vid sidan. Så vi tränade det vi kunde, ville inte börja med något nytt eftersom det var störningar runtomkring. Fritt följd, lade till kommandot nu -korta, korta sträckor och position vid sidan. Även en platsliggning och "sittande i grupp", som det så vackert heter.

Jätteduktig tjej, trots störningarna...Ingen tanke på det runt omkring, bra kontakt. Men det är ju verkligen "pupp-stadiet" :)


Bild på Lillfrida & Keron, tiden innan Fyra fanns...



/Veronica


Kommentarer

Dela gärna din åsikt eller lämna ett tassavtryck, alla kommentarer kommer besvaras här på bloggen!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0