Lovikka

 
Dagen efter Julafton begav vi oss til Lovikka, där skoteråkning och mat stod på schemat

 
blev inte så mycket fotande, och jag blev sjuk och mer eller mindre sängliggande

 
Vägen från torpet ner till Sonja och Martins hus, samt bastun där jag kurerade mig med välbehag

 
Den gammla ladan ser frysen ut, men trivs nog med livet på gården, då lever han upp =)


 
Två stolta tallar under rosaspräcklig himmel håller vakt, år efter år...

 
Ovanför marken brinner luften kan det tyckas

 
Vita drivor

 
Gårdsutsikt

Nu är jag åter i Kiruna, inte frisk, inte på långa vägar, men som hundägare spelar det inte någon större roll, hundarna ska ut till skogen och få springa på lätta ben, att isen bultar och knakar under oss som om blåvalar dunkar nosen under isen är kanske ett livligt samtal från självaste naturen, fast det skrämmer oss något och blicken söker efter sprickor...

GOTT NYTT ÅR

/// Anna och flocken i snöharmoni


Kommentarer

Dela gärna din åsikt eller lämna ett tassavtryck, alla kommentarer kommer besvaras här på bloggen!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0