Ge mig en svårknäckt nöt...


I slutet av september hade vi ett inofficiellt workingtest i Abisko...Härliga dagar med massa hundprat på kvällen! Nu har jag kommit över filmer från den dagen...men mig och Fyra! Körde ju med Keron också, men när det var dags för hans tur så var det så mörkt så man inte såg ett nått!

Så här kommer ett klipp från en enkelmarkering....Man ser att Fyra dras till ett område till vänster...både när hon söker dummin och när hon är på väg in till mig!

Kan ju förklara varför....kastaren kastade först en dummi som hamnade till vänster...som sedan togs upp och kastades om (skulle vara likadant för alla, lite av en tävling juh..). Fyra är fortfarande orutinerad...så klart hon trodde det fanns en där ändå! Hade för övrigt varit en bra störning för en äldre hund, men blev ju väldans förvirrande för lilla tjejjen...!





Kommentarer

Dela gärna din åsikt eller lämna ett tassavtryck, alla kommentarer kommer besvaras här på bloggen!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0