Du får som du vill...

Jag vet inte om Fritz är en ovanlig häst, eller är det så att hästar med stor entusiasm går Viltspår och markerar spårslutet? Jag vet inte, men Fritz är en hejjare på spår iaf =) Tycker det är viktigt att låta hästarna få syssla med diverse nosarbete och annat stimulerande och framförallt eget insiativtagande sysslor, är alldeles för mycket styrande och ställande på dessa djur, tror därför det är vanligt att hästar är lite "spralliga" när man rider ut med dom, förutom att dom är flyktdjur så saknar dom självförtroende och har aldrig fått tillf'älle att få uppleva omgivningen med eget insiativtagande, alltid är det ngn (ryttare) som säger vart hur och när hästen ska göra si och så.....

Jag och Fritz arbetar mycket med hans eget insiativ, jag kör samma sak med honom som jag gör med hundarna ( GÖR DU SOM JAG SÄGER, FÅR DU SOM DU VILL ) ...... Att spåra är en favoritsysselsättning för gossen och det gör honom såå gott att få tänka och klura utan att jag lägger mig i, jag bara berömmer honom och han tar åt sig!

Är URLESS på designen på hemsidan, vill göra en ny, men vet även hur mycket tid det tar, så det tål att väntas på tills det jag designat färdigt till mina klienter  =)

Imorgon bär det av till Kiruna... vi tar kvällståget, men innan det ska vi till Fritz och gänget, och hundarna ska fåå en lååång skön skogsrunda. var ut igår och idag med vovs, vi tränade massa sök, roligt tyckte dom och givande att komma på inkallning antog Rimset.

Tuva är klippt med trimmern, hon ser mer ut som en slags jaktlabbe nu, för några lockar finns inte längre att skåda, hon är Julfin!

/// anna

Kommentarer
Postat av: caroline

Ja, det förstår jag. En jul utan snö är ju ingen höjdare :( MKT snö ska det va! Ja, vi ses nog mer än säkert :D

2008-12-19 @ 17:46:54
URL: http://celandine.blogg.se/

Dela gärna din åsikt eller lämna ett tassavtryck, alla kommentarer kommer besvaras här på bloggen!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0