Vid en å öster om Gävle...

Stigen gick ömsom genom en skog, med träd som tagna ur en trollsaga och vid sidan av vidsträckta ängar...Ån tog sig fram i stilla takt längs med stigen...där simmade änder fram genom den vildvuxna vassen medan några fiskemän njöt av tillvaron på deras skuta....

Ja, kan man säga annat än att det var en av de mysigaste jaktträningarna jag upplevt....


Keron och Tuva fick första träningspasset....måsste säga att jag var imponerad av Tuva, trots väldigt lite jaktträning löste hon alla uppgifter utan problem....! Vi varvade med vatten och landmarkeringar...några som föll utan förvarning, många hämtades av mattarna, några av hundarna....som de fick hämta när de var i det sinnestillstånd vi eftersträvar -LUGN & HARMONI!.Vi körde vattendirrigeringar ut i svårgenomtränglig vass, linjetag och dirrigeringar in i skogen...

Sedan var det Fyras tur....samma upplägg...hade riktigt bra stadga, första vattenmarkeringen droppade hon...men matte flyttade närmare stranden och resten blev inga problem...Kändes så bra med tjejjen..trots dummisar som flög över våra huvuden utan att vi var förberedda så höll hon sig helt lung....

Bästa träningen på länge...det är det här som kallas lycka!








På lördag ska jag och Maria få njuta av Winnerbäck i Stockholm....

Ett citat från honom som beskriver vad mina hundar betyder för mig...








//Veronica

Kommentarer

Dela gärna din åsikt eller lämna ett tassavtryck, alla kommentarer kommer besvaras här på bloggen!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0