Lite funderingar

Jag försöker finna en film, har letat flera år, den finns ingenstanns och det gör mig galen! filmen-------> " best in show " .... 



Annars, idag fick råttorna stanna hemma och istället tog vi med oss katten till skogs, där blev han även lite friserad så att säga =P !

Rimset har haft en period då han kommit på hur viktig jakten är, han vädrar, spårar och lägger dövörat till. Det gick så långt att jag fick börja ha långlina på honom, men nu börjar han återfå sitt gammla vanliga jag och lyssnar riktigt bra igen, efter mycket arbete måste jag få tillägga och ännu har vi inte nått klimax!

jag använder mig av visselpipa, klicker, köttbullar, spårning, dummies, sök och lite till!

Eftersom han är en utpräglad jaktras så måste jag låta honom få utlopp för jakten i kontrolerade former, för att han inte ska ut och jaga själv, därför massa spår, sök och apporteringsträning. Detta har gjort susen!

Sen har jag slutat gå efter vägar / stigar, utan tar mig ut i snårig terräng, där han aldrig vet vart jag tar vägen, han håller sig då i närheten och tycker dessutom jag är en mycket roligare matte som hittar roliga ställen att undersöka!!!

Beröm, massa beröm så fort han tittar på mig, söker upp mig, kommer till mig.......

Ridning-----> Jag har bestämt mig för att ta ridlektioner igen, red i Kiruna, men när jag flyttade ner till Gävle så har det inte blivit av, dels är det väldigt dyrt här nere och jag har inte hittat ngn ridklubb jag gillar, har besökt några. När jag får en stadig inkomst kommer jag deffenetivt söka efter en fodervärdshäst, naturligtvis Arab, Islandshästar är även det en ras som står mig varmt om hjärtat. Stadig inkomst, bhaa.... känns som om pluggandet aldrig tar slut och så länge man pluggar är man väldigt, väldigt fattig. Bittert minsan!

ha det underbart i solen //// Anna

Kommentarer
Postat av: anna m elvis

Jag har filmen om du vill ha den.
Kan skicka den via msn eller nåt, om du vill?

Snygg hemsida förresten.. surfade hit från vinga.. som jag läser emellanåt.

Ha en bra dag!

2008-04-28 @ 08:02:37
URL: http://elvis.blogg.se

Dela gärna din åsikt eller lämna ett tassavtryck, alla kommentarer kommer besvaras här på bloggen!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0