Bus

Solen sken och dagen verkade vara som gjord  för att besöka ett växthus, sagt och gjort, med en Fox, en Curlie å Snapphanen förstås begav vi oss, entusiastiska, harmoniska och upprymda! Väl framme satte vi fast hundarna på diverse lämpliga ställen, där solen inte kom åt dom. Att tanten som ägde staketet vi tyckte var LÄMPLIGT för detta hastigt reste sig upp från sin solstol och stirrade (med konstig blick) på oss, det tog vi ingen större notis över, hon spanar nog bara in våra snygga hundar *STORT leende*.

Vi fortsatte in och njöt så gått vi kunde av allt vackert inne i växthuset, när plötsligt en från personalen kom fram till oss och sa - är det era hundar? - JA! sa jag, men dom är FAST skyndade jag att säga för att inte vi skulle förväxlas med någon oansvarig hundägare som låter sina hundar springa hur som hellst utan tillsyn.

-En av dom har nog kommit lös! berättade kvinnan utan att verka sur måste jag få påpeka!

-Är den liten? frågade jag i hopp om att det var Sannas Fox terrier som slitit sig och inte nån av mina lydiga hundar!
- Njaaa, fortsatte kvinnan, den är rätt stor, och av en konstig ras och den har hittat en annan hund!

*Svälj*  kan det vara Rimset måntro, risken finns =/

naturligtvis var det Rimset och han studsade glatt omkring på ena sidan av ett staket medan en snygg Staffe befann sig i andra sidan, dom hade blivit bundis och Rimset var ÖVERLYCKLIG över  fyndet och strålade. Jag tog upp en köttbulle och lockade på honom och med ett stort leende kom han travande fram till mig, just då kom Staffens ägare hem med sin bil och jag log lite skamset mot honom och skämdes en aning över det inträffade. Som tur var log han bara tillbaks och jag bestämde mig för att ta med Rimset in i växthuset för att slippa liknande händelser.

Där inne hittade han hönor och annat intressant.

En lyckad dag säger Rimset, ta dig där bak muttrar matte!

image41

Kommentarer

Dela gärna din åsikt eller lämna ett tassavtryck, alla kommentarer kommer besvaras här på bloggen!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0